هرآنچه در مورد اجزای برج خنک کننده باید بدانیم

اجزای برج خنک کننده

در هر محیط صنعتی، وجود برج های خنک کننده امری ضروری است. بدون در نظر گرفتن اندازه و بخشی که قصد دارید در آن مورد استفاده قرار گیرد، اجزای برج خنک کننده حاوی مجموعه مشابهی از اجزا هستند که با هم کار می کنند تا تجهیزات صنعتی به درستی کار کنند. این قطعات برج خنک کننده در طول عمر برج خنک کننده باید در نقطه ای تعمیر یا تعویض شوند.

اجزای تشکیل دهنده برج خنک کننده

برج های خنک کننده صرف نظر از اینکه در چه بخشی هستید یک نیاز است. به محض استفاده از تمام ماشین آلات و تجهیزات کارخانه، دما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. صاحبان و اپراتورهای کارخانه در معرض خطر بیشتری از بیماری و آسیب ناشی از گرما هستند که منجر به خرابی تجهیزات می شود. اگر ماشین آلات صنعتی آسیب ببینند، خروجی احتمالا کاهش می یابد. توجه بیشتر، هزینه سرویس برج خنک کننده و تعمیر یا تعویض قطعات آسیب دیده را نباید نادیده گرفت.

تمامی تجهیزات صنعتی از جمله برج های خنک کننده از چند قسمت تشکیل شده اند. این اجزا زمانی بهترین عملکرد را دارند که همه با هم کار کنند. یکی دیگر از ویژگی های مهم برج های خنک کننده، داشتن چندین جزء مهم اضافی، فن، پمپ آب و حوضچه آبرسانی است. تعمیر یا تعویض اجزای حیاتی در طول عمر برج خنک کننده رایج است. اجزای برج خنک کننده عبارتند از:

کاهش دهنده های رانش

کاهش یا حذف رانش در برج های خنک کننده مهم است. قطرات بزرگ آب باید به دام افتاده و از بخار هوای برج خنک کننده خارج شوند. حرکت ناگهانی حذف کننده در سایر نقاط سیستم دیگر نمی تواند این مه و قطرات آب را از برج خنک کننده دور کند. سپس رطوبت به دلایل عملیاتی از هوا حذف می شود. این قسمت قطرات بزرگ آب را از جریان هوای برج خنک کننده می گیرد. قطرات آب حاوی مواد شیمیایی و مواد معدنی است که بر محیط زیست تأثیر می گذارد.

در همین حال، حذف کننده های رانش مانع از خروج قطرات آب در برج خنک کننده می شوند. جهت قطرات آب را تغییر می دهد که بر دیواره های تیغه ضربه می زند و به آب خنک کننده باز می گردد.یک حذف کننده رانش کارآمد اتلاف نامطلوب آب مایع را به کمتر از ۰۰۱/۰ درصد نرخ جریان آب در گردش مجدد نگه می دارد

  کاربردهای برج خنک کننده (cooling tower)

محورهای محرک

میل محرک موتور برج خنک کننده را به مجموعه ای از چرخ دنده ها به نام گیربکس متصل می کند. این بخش مهم برج خنک کننده ممکن است برای تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی استفاده شود. سرعت چرخش فن را کاهش می دهد تا با موتور ورودی برج خنک کننده به عنوان کاهش دهنده سرعت مطابقت داشته باشد. گشتاور با کاهش سرعت چرخ دنده ها ضرب می شود. علاوه بر این، کارایی فن را افزایش می دهد.

یک میل محرک برج خنک کننده، موتور الکتریکی و شفت های ورودی گیربکس را به هم متصل می کند – شفت خروجی موتور، شفت ورودی حذف کننده دنده را تغذیه می کند. میل محرک در داخل برج در معرض شرایط خورنده قرار دارد. در این شرایط میل‌های محرک مقاوم در برابر خوردگی نیاز است. باید تعادل خوبی داشته باشد یا حداقل بتواند دوباره بالانس شود زیرا باید با دور کامل موتور بچرخد.

اجزای برج های خنک کننده

نازل های برج خنک کننده

در ادامه اجزای برج خنک کننده با نازی های برج خنک کننده آشنا می شویم: با استفاده از برج های خنک کننده جریان متقاطع، مشاهده نازل های نصب شده معمولی است. این اجزای برج خنک کننده از نیروی جاذبه برای انتقال آب استفاده می کنند. نازل ها وظیفه ارسال آب به داخل پرکننده را دارند تا خنک شود. مخازن بالای محیط پر معمولاً محل حرکت آب هستند. نازل‌های پایین به آب اجازه می‌دهند تا از طریق محیط پر شده و به مخزن پایین بیاید.

شیرهای شناور برج خنک کننده برای حفظ سطح مناسب آب در داخل برج خنک کننده مورد نیاز هستند. آنها سطح آب را تنظیم و کنترل می کنند که می تواند به طول عمر برج خنک کننده کمک کند. این شیرهای شناور نیز نگهداری کمی دارند. معمولاً کیت کامل شیرهای شناور شامل بازوی شناور، شیر و شناور است. نصب تنظیم شیر شناور نیاز به آزمون و خطا دارد که در آن نیاز به تنظیم برای متعادل کردن آب آرایش با برج دارد. به خاطر داشته باشید که در سرریز در زمان بسته شدن پمپ نباید آب هدر رود.

  نصب برج خنک کننده

فیل پی وی سی

توانایی یک برج خنک کننده برای درست کار کردن نیز به محیط پرکننده استفاده شده در آن بستگی دارد. این یک عامل مهم در تصمیم گیری در مورد چگونگی عملکرد یک برج خنک کننده است. در طراحی‌های مدرن برج خنک‌کننده اغلب از رسانه‌های پرکننده پلاستیکی استفاده می‌شود، زیرا بالاترین تبخیر آب را فراهم می‌کند. رسانه پرکننده پلاستیکی مواد پر کننده برای افزایش سطحی که آب می تواند استفاده کند استفاده می شود.

در نتیجه، به دلیل افزایش سطح، آب با سرعت بیشتری خنک می شود. پر یک پوشش نازک از آب است که روی یک سطح قرار می گیرد و به طور یکنواخت روی آن پخش می شود. در نتیجه گرما و رطوبت اضافی به سرعت تبخیر می شود.

گیربکس

اگر گیربکس در برج خنک کننده ای که استفاده می کنید وجود ندارد، موتورها باید به اندازه کافی بزرگ باشند تا نیازهای گشتاور فن را برطرف کنند. موتورهای بزرگ و قدرتمند به دلیل اندازه و وزن برای بسیاری از ساختمان های صنعتی قابل استفاده نیستند. با استفاده از گیربکس می توان هم اندازه موتور برج خنک کننده و هم هزینه سیستم مکانیکی را کاهش داد.

نیروگاه ها، نیروگاه های شیمیایی و سایر تاسیسات تولیدی در مقیاس بزرگ به ظرفیت دفع حرارت زیادی نیاز دارند. برای مطابقت با سرعت متغیر فن برج خنک کننده، توسط ارائه دهندگان خدمات برج خنک کننده در طیف وسیعی از طرح ها و نرخ های کاهش در دسترس قرار گرفت. تعمیر و نگهداری معمولی روی گیربکس موتور ممکن است به جلوگیری از خوردگی گیربکس کمک کند. راندمان مکانیکی موتور و گیربکس در نتیجه زنگ زدگی به شدت آسیب می بیند. زنگ زدگی در صورت عدم کنترل ممکن است باعث اختلال در عملکرد تجهیزات شود.

یک گیربکس جدید ممکن است از یک نمایندگی خریداری شود، یا می توانید گیربکس فعلی خود را تعمیر کنید. چندین جزء دیگر برای سیستم های برج خنک کننده وجود دارد، اما پنج قسمت ضروری برج خنک کننده عبارتند از: کاهش دهنده های رانش، میل های محرک، رسانه های پرکننده، گیربکس ها و نازل های برج خنک کننده. همه اینها به عملکرد کلی سیستم کمک می کند. پس از بررسی بسیاری از قطعات برج خنک کننده و وظایف آنها، باید مشخص شود که هر جزء برای عملکرد صحیح یک برج خنک کننده حیاتی است.

  عوامل مؤثر بر خوردگی در برج خنک کننده

در نتیجه، هر زمان که برای رفع نیازهای صنعتی خود در بازار برج های خنک کننده هستید، عاقلانه است که به تامین کنندگان برتر برج خنک کننده هند مراجعه کنید که نصب کارآمد برج خنک کننده، تعمیر برج خنک کننده و خدمات نگهداری را ارائه می دهند.

شرکت ایران کولینگ سیستم

کیفیت و قابلیت‌های مناسب را برای صنایع بتن تولید می‌کند. این شرکت انواع برج های خنک کننده صنعتی و پکینگ برج خنک کننده را با ظرفیت‌ها و ابعاد مختلف، مناسب برای نیازهای مختلف صنایع بتن عرضه می‌کند. بنابراین، می‌توانید با توجه به نیازهای خود و مشخصات مورد نیاز دستگاه یخساز، از شرکت ایران کولینگ خرید این محصولات را انجام دهید.

از مزایای خرید یخساز صنعتی ایران کولینگ می‌توان به کیفیت بالا، عملکرد قوی، بازدهی اقتصادی، قابلیت کنترل دمای دقیق و همچنین خدمات پس از فروش حرفه‌ای اشاره کرد. این شرکت تلاش می‌کند تا با ارائه محصولات با کیفیت و خدمات متمایز، نیازهای مشتریان خود را در صنایع بتن برآورده کند.

با توجه به تخصص و تجربه ایران کولینگ در زمینه یخسازهای صنعتی، شما می‌توانید با اطمینان خرید خود را از این شرکت انجام دهید و از مزایا و عملکرد برتر دستگاه‌های یخساز آن بهره‌برداری کنید.

برای مشاهده و مقایسه انواع برج‌های خنک‌کننده با برندها و ظرفیت‌های مختلف، و همچنین اطلاع از قیمت‌های به‌روز محصولات، به سایت مجموعه تخصصی تجهیز سرمایش (اولین و معتبرترین مجموعه تخصصی در حوزه تجهیزات تاسیسات ساختمان و کلیه دستگاه‌های تهویه مطبوع از سال ۱۳۸۳ و دارای ۳ جواز کسب معتبر) مراجعه نمایید. شما می‌توانید در ساعات اداری با شماره تلفن ۸۸۸۲۲۵۵۰-۰۲۱ تماس بگیرید و از کارشناسان واحد تهویه مطبوع مجموعه تخصصی تجهیز سرمایش مشاوره دریافت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *