تفاوت بین برج های خنک کننده جریان متقاطع و ضد جریان

تفاوت بین برج های خنک کننده جریان متقاطع و ضد جریان

تفاوت بین برج های خنک کننده جریان متقاطع و جریان مخالف را به اختصار معرفی میکنیم. برج های خنک کننده دستگاه هایی  هستند که از آب به عنوان ...


تفاوت بین برج های خنک کننده جریان متقاطع و جریان مخالف را به اختصار معرفی میکنیم. برج های خنک کننده دستگاه هایی  هستند که از آب به عنوان خنک کننده در گردش برای جذب گرما از یک سیستم و تخلیه آن در جو برای کاهش دمای آب استفاده می کنند. سرما برای تبادل بخار و هوا برای تبادل سرما و تبادل حرارت برای تولید بخار استفاده می شود. تبخیر بخار، گرما را به اصل اتلاف حرارت تبخیری، انتقال حرارت جابجایی و انتقال حرارت تشعشعی حذف می کند تا گرمای اتلاف تولید شده در تهویه مطبوع صنعتی یا تبرید را از بین ببرد تا دمای آب سینک حرارتی تبخیری را کاهش دهد تا از عملکرد طبیعی دستگاه اطمینان حاصل شود. سیستم. شکل، از این رو نام برج خنک کننده.

برج خنک کننده را می توان با توجه به جهت جریان آب خنک کننده و هوا به برج خنک کننده با جریان متقاطع و برج خنک کننده ضد جریان تقسیم کرد می توانید برای مشاهده انواع دیگر برج های خنک کننده به صفحه  آشنایی با انواع برج های خنک کننده سایت تجهیز سرمایش دیدن کنید. تفاوت این دو برج خنک کننده این گونه مشخص میشود که برج خنک کننده جریان متقاطع ، به این معنی است که آب از قسمت بالایی برج به صورت عمودی جریان دارد و هوا به صورت افقی در آب جریان دارد. یک برج خنک کننده با مخلوطی از جریان گاز و آب را تشکیل میدهد . برج خنک کننده ضد جریان، برج خنک کننده ای است که در آن جریان آب به صورت عمودی در برج می افتد و جهت جریان هوا مخالف جهت جریان آب است. تفاوت بین برج خنک کننده جریان متقاطع و برج خنک کننده جریان مخالف : تفاوت های زیادی بین برج های خنک کننده جریان متقاطع و برج های خنک کننده جریان مخالف وجود دارد. از نظر ساختاری، ورودی هوای برج خنک کننده جریان متقاطع در کناره ها قرار دارد و به طور کلی تمام طرف را پوشش می دهد، در حالی که ورودی برج خنک کننده جریان مخالف در پایین برج است، که می تواند ورودی هوای دو طرفه باشد. یا ورودی چهار طرفه.

  همه چیز درباره انواع برج های خنک کننده

مزایا و معایب جریان متقاطع

  • مزایای برج های خنک کننده جریان متقاطع می باشد: ۱.ساختار ساده، بارگیری و تخلیه راحت ۲. فشار پایین سر (صرفه جویی در انرژی) ۳.تعمیر و نگهداری راحت، میزان شکست کم و تعمیر و نگهداری آسان (بدون دستگاه توزیع آب چرخشی در داخل). ۴، باله های سینک حرارتی به آسانی رسوب نمی بندند، باله های سینک گرما به راحتی تمیز می شوند. ۵. زمانی که محیط هوای خارجی بالاتر از محیط طراحی باشد، می توان سایر اقدامات سرمایش اضطراری (پاشش مستقیم آب لوله کشی، افزایش فن خنک کننده و …) را انجام داد. ۶، استفاده کم هزینه، طیف گسترده ای از دوز، تجهیزات برای تولید خوردگی آسان نیست، فشار سر مورد نیاز موتور را می توان کاهش داد.
  • معایب برج های خنک کننده با جریان متقاطع: ۱.راندمان نسبت به جریان مخالف نسبتاً کم است و همان تناژ سرد تبرید به کابینت و فضای کف بزرگتر نیاز دارد. ۲. مصرف آب کمی بیشتر است. بزرگترین تفاوت بین برج خنک کننده جریان متقاطع و برج خنک کننده جریان مخالف، صدای کم است.اگر به دنبال برج خنک کننده هستید میتوانید از سایت تجهیز سرمایش دیدن کنید.
تفاوت بین برج های خنک کننده جریان متقاطع و ضد جریان
در هر محیط صنعتی،  وجود برج های خنک کننده  امری ضروری است . بدون در نظر گرفتن اندازه و بخشی که قصد دارید در آن مورد استفاده قرار گیرد،اجزای برج های خنک کننده حاوی مجموعه مشابهی از اجزا هستند که با هم کار می کنند..

مزایا و معایب ضد جریان

 ابتدا به مزایای برج خنک کننده ضد جریان اشاره داریم که شامل: ۱.فضای کف کوچک است و همان راندمان حجمی کمی بالاتر از نوع جریان متقاطع است (آب با حرکت مکانیکی روی پره های اتلاف گرما به طور یکنواخت پراکنده می شود تا راندمان اتلاف گرمای واحد اتلاف گرما را بهبود بخشد. پرهها). ۲.می تواند اختلاف دمای آب بیشتری نسبت به نوع جریان متقاطع ایجاد کند. معایب برج های خنک کننده جریان مخالف به شرح زیر است: ۱.مکانیزم داخلی پیچیده است، توزیع کننده آب دوار داخلی مستعد خرابی است و تعمیر و نگهداری پس از شکست ناخوشایند است. ۲.تولید جلبک و گل و لای آسان تر است، که به راحتی باعث مسدود شدن توزیع کننده آب و نیازهای بالاتر برای استریل کردن و حذف جلبک می شود. ۳.الزامات برای دوز بالا است. مکانیزم چرخش داخلی به جز خط لوله فلزی است. ۴. نیاز به فشار هد آب زیاد است و الزامات پیکربندی پمپ بالا است.۵. راندمان به سرعت کاهش می یابد، و سرعت خنک کننده بعدی سریعتر کاهش می یابد.

  همه انواع پکینگ های برج خنک کننده

نکته: نوع جریان شمارنده بیشتر برای برج های خنک کننده دایره ای و نوع جریان متقاطع بیشتر برای برج های خنک کننده مربعی استفاده می شود! اگرچه تفاوت های زیادی بین این دو نوع برج خنک کننده وجود دارد، اما هیچ تفاوتی بین آنها وجود ندارد. کاربران باید آنها را با توجه به وضعیت واقعی  و بسته به نیازشان در نظر بگیرند.برای آشنایی بیشتر به سایت لینکدین این میتوانید سر بزنید.

شرکت ایران کولینگ سیستم

کیفیت و قابلیت‌های مناسب را برای صنایع بتن تولید می‌کند. این شرکت انواع برج های خنک کننده صنعتی و پکینگ های برج خنک کننده را با ظرفیت‌ها و ابعاد مختلف، مناسب برای نیازهای مختلف صنایع بتن عرضه می‌کند. بنابراین، می‌توانید با توجه به نیازهای خود و مشخصات مورد نیاز دستگاه یخساز، از شرکت ایران کولینگ خرید این محصولات را انجام دهید.

از مزایای خرید یخسازهای صنعتی ایران کولینگ می‌توان به کیفیت بالا، عملکرد قوی، بازدهی اقتصادی، قابلیت کنترل دمای دقیق و همچنین خدمات پس از فروش حرفه‌ای اشاره کرد. این شرکت تلاش می‌کند تا با ارائه محصولات با کیفیت و خدمات متمایز، نیازهای مشتریان خود را در صنایع بتن برآورده کند.

با توجه به تخصص و تجربه ایران کولینگ در زمینه یخسازهای صنعتی، شما می‌توانید با اطمینان خرید خود را از این شرکت انجام دهید و از مزایا و عملکرد برتر دستگاه‌های یخساز آن بهره‌برداری کنید.

برای مشاهده و مقایسه انواع برج‌های خنک‌کننده با برندها و ظرفیت‌های مختلف، و همچنین اطلاع از قیمت‌های به‌روز محصولات، به سایت مجموعه تخصصی تجهیز سرمایش (اولین و معتبرترین مجموعه تخصصی در حوزه تجهیزات تاسیسات ساختمان و کلیه دستگاه‌های تهویه مطبوع از سال ۱۳۸۳ و دارای ۳ جواز کسب معتبر) مراجعه نمایید. شما می‌توانید در ساعات اداری با شماره تلفن ۸۸۸۲۲۵۵۰-۰۲۱ تماس بگیرید و از کارشناسان واحد تهویه مطبوع مجموعه تخصصی تجهیز سرمایش مشاوره دریافت کنید.

  یخساز صنعتی و کاربرد آن در صنایع بتنی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *