دستگاه یخساز قالبی دست دوم

دستگاه یخساز قالبی دست دوم

دستگاه یخساز قالبی دست دوم و یا نو؛ در بسیاری از صنایع کاربرد دارند. یخساز قالبی در زمینه ی تجاری تنوع بالایی دارد، که هر کدام با مزایای خاص خود برای نوع خاصی از کسب و کار ها مناسب هستند. اجزای تشکیل دهنده ی یخساز ها تقریبا مشابه همدیگر می باشد، اما نقش و وظیفه ی هر بخش منحصر بفرد است. حین خرید و یا اجاره ی دستگاه یخساز برای کسب و کارتان، بهتر است نکاتی نظیر؛ مدل یخ مورد نیازتان و وجود کندانسور مناسب در یخساز را در نظر بگیرید.

دنیای یخ‌ سازهای تجاری، متنوع و پیچیده بوده و گزینه‌ های متنوعی برای مطابقت با نیازهای مشاغل و صنایع مختلف در دسترس می باشد. برای مثال از دستگاه‌های یخساز صنعتی مدولار بزرگ در هتل‌ ها و رستوران‌ ها استفاده می‌شوند، و از یخ‌ سازهای کوچک در دفاتر و مشاغل کوچک استفاده می‌شوند. در واقع این ماشین یخ ساز، دستگاهی است که برای تولید تکه های یخ در جهت اهداف مختلف مانند استفاده تجاری یا شخصی طراحی شده است. دستگاه یخساز قالبی دست دوم و سایر مدل ها در موقعیت و مکان های مختلفی از جمله رستوران ها، میخانه ها، هتل ها، بیمارستان ها و اقامتگاه های خصوصی می توانند موارد کاربرد بالایی داشته باشند.

تنوع این محصولات بالاست و در سه مدل؛ زیر پیشخوان (از لحاظ قرار گیری)، مدولار، روی میز و قابل حمل موجود می باشد. برخی از ماشین های یخ از سیستم های خنک کننده هوا استفاده می کنند در حالی که برخی دیگر از سیستم های خنک کننده آب استفاده می کنند. دستگاه های یخ ساز از ساز و کار چرخه تبرید برای منجمد کردن و تبدیل آب به یخ استفاده می کنند. آنها معمولا یک ورودی آب دارند که از آن نقطه آب را به محفظه انجماد می رسانند، جایی که آب به یخ تبدیل می شود. دستگاه های یخ ساز برای مشاغلی که نیاز به عرضه مداوم یخ دارند؛ مانند رستوران ها و بارها ضروری هستند. یخساز قالبی خانگی نیز برای افرادی که برگزار کننده ی مهمانی ها و مجالس هستند، کاربرد زیادی می تواند داشته باشد.

دستگاه های یخساز قالبی دست دوم

انواع تجاری دستگاه یخساز صنعتی

انواع مختلفی از دستگاه های یخساز صنعتی-تجاری در دسترس می باشند که هر کدام برای تولید یخ در اشکال و اندازه های مختلفی طراحی شده اند تا نیازهای خاص مشاغل مختلف را برآورده کنند. برای مصارف تجاری، افراد گاهی به دنبال تهیه ی دستگاه یخ ساز صنعتی دست دوم می باشند. از جمله رایج ترین ها می توان به دستگاه های یخساز؛ یخ ماژولار، زیر پیشخوان، رومیزی، یخ پوسته ای، یخ ناگت و یخ مکعبی اشاره کرد. قیمت انواع این دستگاه یخ ساز صنعتی دست دوم نیز با یکدیگر متفاوت می باشد، برای مثال قیمت دستگاه یخ ساز صنعتی دست دوم کوچک قطعا با قیمت دستگاه یخساز قالبی صنعتی، یکسان نخواهد بود. یخسازهای ماژولار نوعی یخ ساز تجاری هستند که برای تولید سریع و کارآمد حجم زیادی یخ طراحی شده اند، آنها به طور معمول یخ مکعبی تولید می کنند.

دستگاه‌ های یخساز زیر پیشخوان به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در زیر یک کانتر قرار گرفته و برای مشاغل با فضای محدود ایده‌آل هستند. یخسازهای رومیزی ماشین های جمع و جور و قابل حملی هستند که برای قرار گرفتن روی میز طراحی شده اند. آنها معمولاً در خانه‌ها و دفاتر کوچک استفاده می‌شوند. دستگاه یخساز قالبی دست دوم پوسته ای، تکه های نرم و نازکی از یخ تولید می کنند. دستگاه های یخساز ناگت نوعی قطعاتی کوچک، نرم و قابل جویدن از یخ را تولید می کنند. دستگاه یخساز مکعبی نیز مکعب های کوچک و یکنواخت یخی را تولید می کند. این دستگاه تکه های یخ سخت و شفاف را در اشکال و اندازه های مختلف از جمله مکعب های کامل، نیم مکعب و مکعب های هلالی تولید می کنند.

  یخساز صنعتی و کاربرد آن در صنایع بتنی

مزایای انواع دستگاه

هر نوع از دستگاه یخساز قالبی دست دوم، مزایای منحصر بفرد و جداگانه ای دارند، که در اینجا اشاره می کنیم. نوع ماژولار دستگاه، مزیت مقیاس پذیری را داراست. به این صورت که کسب‌ و کارها می‌ توانند با ماشین‌ های یخساز کوچک‌ تر شروع کنند و با افزایش نیاز به تولید یخ، ماژول‌ و یا سطل‌ های ذخیره‌ سازی جدید اضافه کنند. از دیگر مزایای دستگاه های یخ ساز ماژولار موجود بودن در طیف وسیعی از اندازه ها و ظرفیت های تولید می باشد، که آنها را برای مشاغل مختلف از کافه های کوچک گرفته تا رستوران ها و هتل های بزرگ، ایده آل می کند. دستگاه یخ ساز زیر پیشخوان با دارا بودن مزیت کوچک بودن، اغلب در مشاغلی با فضای محدود همچون کافه‌های کوچک، بارها و یا دفاتر استفاده می‌شوند.

به طور معمول یخ مکعبی، یخ پوسته ای و یا قطعه ای تولید می کنند. آنها از نظر اندازه کوچکتر از دستگاه های یخ ساز ماژولار بوده ولی همچنان توانایی تولید حجم متوسطی از یخ را دارند. از مزایای یخ سازهای رومیزی، راحتی کار با آنهاست. به این صورت که به تعمیر و نگهداری کمی نیاز دارند، بنابراین برای کسب‌ و کار های کوچک یا رویداد هایی که نیازی به دستگاه یخ‌ ساز بزرگ نیست، ایده‌آل هستند. یکی دیگر از مزایای یخ ساز های رومیزی قابل حمل بودن آنهاست. از مزایای دستگاه یخساز پولکی، تطبیق پذیری آنهاست، به این صورت که می توانند حجم زیادی یخ را به سرعت تولید کنند، این تکه های یخ نرم و انعطاف پذیر بوده و به راحتی شکل می گیرند.

دستگاه یخساز های قالبی دست دوم

اجزای تشکیل دهنده و نقش ها

ماشین های یخساز، از اجزایی همچون؛ مبرد، کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط (TXV)، اوپراتور و قطعاتی چون شیر ورودی تشکیل شده اند. نقش مبرد: مبرد برای عملکرد دستگاه یخساز حیاتی است، سیستم‌ برودتی مدرن از نوعی مبرد استفاده می‌کند تا با مکانیسم‌ هایی که قادر به آزاد کردن و جذب گرما هستند، آب را به اندازه‌ای سرد کنند که منجمد شود. نقش کمپرسور: کمپرسور در ماشین یخساز جایی است که در گرم کردن و تحت فشار قرار دادن مبرد نقش دارد. نقش کندانسور: کندانسور دستگاه یخ ساز، مبرد را خنک می کند تا حالت آب را از بخار به مایع تغییر دهد. کندانسور ماشین یخ ساز مجموعه ای از لوله های فلزی در درون دستگاه یخ ساز است.

دستگاه یخساز فرآیند خنک سازی را از طریق انتقال گرما به هوا یا آب انجام داده و آن را از دستگاه خارج می کند. در نهایت دمای مبرد به اندازه ای کاهش می یابد که از بخار پرفشار به مایع پرفشار تبدیل شود. نقش شیر انبساط: TXV فشار مبرد را از طریق انبساط سریع آزاد می کند. دستگاه یخساز قالبی دست دوم برای تولید یخ ها، از فرآیند خنک کننده ی آدیاباتیک استفاده می کنند. و هنگامی که یک ماده با فشار بالا منبسط می شود، تغییر فشار همچون مبدل حرارتی عمل کرده و باعث می شود که ماده به سرعت خنک شود. نقش اوپراتور ماشین یخساز: در قسمت اواپراتور، یخ ساز آب را منجمد می کند تا مکعب یخ را تولید کند. هنگامی که مایع کم فشار به اواپراتور راه پیدا می کند، گرمای آب از طریق صفحه اواپراتور و به داخل مبرد منتقل می شود.

  همه چیز درباره برج خنک کننده چیلر
بدنه خارجی یخساز ؛ از جنس استیل ضد زنگ قالب یخسازی کمپرسور ؛ ایجاد کننده ی سیکل برودتی
بدنه داخلی یخساز ؛ از جنس استیل ضد زنگ اوپراتور ؛ تبخیر کننده آب و مایعات دیگر کندانسور ؛ خنک کننده سیالات و مبدل بخار به مایع

نکات انتخاب دستگاه یخساز مناسب

انتخاب بهترین ماشین یخساز برای تجارت شما یک کار چالش برانگیز است. عوامل زیادی در تعیین دستگاه یخساز مناسب کسب و کار شما نقش دارند. از جمله نکات حائز اهمیت می توان به انتخاب؛ دستگاه یخساز قالبی دست دوم با ابعاد مناسب کارتان، دستگاه یخساز تولید کننده ی یخ با ابعاد مدنظر شما ،یخساز با کندانسور مناسب، فراهم کردن زهکشی مناسب و تنظیم برق صحیح دستگاه اشاره کرد. بسته به صنعت و کسب و کار شما، یخ را می توان در مکان های مختلفی که ارتباطی با نوشیدنی ها ندارند استفاده کرد. به شرایط آب و هوایی شهری که در آن زندگی می کنید لازم است توجه کنید، زیرا گرما سرعت تولید دستگاه یخ را کاهش می دهد و به این ترتیب برای تولید یک دسته یخ باید سخت تر کار کند.

اگر در منطقه‌ ای زندگی می‌کنید که تابستان‌ های بسیار گرم دارد، برای جبران افت تولید یخ ها به یک دستگاه یخساز با خروجی تعدادی بیشتر نیاز دارید. اگر می خواهید بهترین دستگاه یخساز را انتخاب کنید باید بدانید که به چه شکل مکعب یخ نیز نیاز دارید. تکه های یخ در انواع مختلفی وجود دارند که فقط برای اهداف زیبایی شناختی نیستند. شکل های مکعب یخ برای کمک به صنایع خاصی طراحی شده اند. به عنوان مثال بسیاری از مدل‌ های تجاری یخساز، یخ مکعبی تولید می‌کنند که نرم و جویدنی است، بنابراین کودکان خردسال و بیماران بیمارستانی می‌توانند یخ را بدون آسیب رساندن به دندان‌ هایشان بجوند. دستگاه های یخسازی که با هوا کار میکنند، به فضای کافی برای تهویه نیاز دارند.

تامین زهکشی مناسب دستگاه یخساز

هر دستگاه یخساز برای ساخت یخ به آب نیاز دارد و این بدان معناست که نصب و راه اندازی دستگاه یخساز قالبی دست دوم نیاز به زهکشی مناسب دارد، تا آب اضافی از دستگاه های یخساز خارج شوند. اگر یک دستگاه یخساز ماژولار را قرار است نصب کنید، برای جاری شدن آب اضافی به یک زهکش کف نیاز دارید. یخساز ها و دستگاه‌ های پخش‌ کننده یخ‌، معمولاً آب اضافی خود را با استفاده از کوپلینگ کاهش‌ دهنده و یا اتصالات ۴-۶ اینچی (بسته به مدل دستگاه) به همان زهکشی می‌ رسانند که به سینک مجاور راه می یابد.

برای راه اندازی هر یک، به یک شکاف هوا نیاز دارید تا مطمئن شوید که آب از لوله زهکشی و مسیر خود خارج نشده و به دستگاه یخ شما باز نمی گردد. دستگاه هایی با راندمان بالا، موتور های با کیفیت تر و عایق بهبود یافته همگی باعث کاهش مصرف انرژی شده و آب اضافی کمتری تولید می کند، در نتیجه زهکشی آسان تر خواهد بود. انتخاب کندانسور مناسب دستگاه یخساز دستگاه های یخسازی که با هوا  کار می کنند، از فن برای خنک کردن کویل‌ های کندانسور استفاده می‌کنند. بخش دیگر دستگاه های یخساز نیز از آب برای خنک کردن کویل های کندانسور استفاده می کنند و کمتر تحت تأثیر دمای هوای اطراف دستگاه قرار می گیرند.

  برج خنک کننده جریان متقاطع یا ابارا چیست؟

این ماشین ها گاهی اوقات مناسب ترین گزینه برای مشاغل با فضای محدود می باشد. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که آب های جاری آن منطقه به طور طبیعی ۸۵ درجه یا بالاتر می باشد، دستگاه شما نیاز دارد تا آب بیشتری برای خنک کردن کندانسور مصرف کند. این می‌تواند باعث شود یخساز های دارای سیستم‌های خنک‌کننده با آب، روزانه حجم زیادی آب را برای کار کردن هدر دهند، که می‌تواند قبض آب مصرفی شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

آخرین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که آیا باید یک دستگاه یخساز قالبی دست دوم با کندانسور مد نظر بخرید یا اجاره کنید، در حالی که خرید دستگاه یخ به شما آزادی بیشتری برای انجام آنچه می خواهید می دهد، گاهی اجاره کردن آن بیشتر می تواند به نفع کسب و کارها باشد.

دستگاه یخساز قالبی ایده آل

در حالت کلی برای اینکه یک دستگاه یخساز قالبی که برای کسب و کار شما ایده آل باشد، باید نکات انتخاب یخساز مناسب را به طور کامل در نظر بگیرید. انواع تجاری این دستگاه یخساز، ویژگی های منحصر بفرد خود را دارند که با مطالعه کامل آن می توانید از تطابق دستگاه با کسب و کارتان اطمینان حاصل کنید. خرید دستگاه یخساز قالبی دست دوم گاهی اوقات می تواند گزینه ای ایده آل برای بیشتر کسب و کار ها باشد.

شرکت ایران کولینگ سیستم

کیفیت و قابلیت‌های مناسب را برای صنایع بتن تولید می‌کند. این شرکت انواع برج خنک کننده صنعتی و پکینگ برج خنک کننده را با ظرفیت‌ها و ابعاد مختلف، مناسب برای نیازهای مختلف صنایع بتن عرضه می‌کند. بنابراین، می‌توانید با توجه به نیازهای خود و مشخصات مورد نیاز دستگاه یخساز، از شرکت ایران کولینگ خرید این محصولات را انجام دهید.

از مزایای خرید یخسازهای صنعتی ایران کولینگ می‌توان به کیفیت بالا، عملکرد قوی، بازدهی اقتصادی، قابلیت کنترل دمای دقیق و همچنین خدمات پس از فروش حرفه‌ای اشاره کرد. این شرکت تلاش می‌کند تا با ارائه محصولات با کیفیت و خدمات متمایز، نیازهای مشتریان خود را در صنایع بتن برآورده کند.

با توجه به تخصص و تجربه ایران کولینگ در زمینه یخسازهای صنعتی، شما می‌توانید با اطمینان خرید خود را از این شرکت انجام دهید و از مزایا و عملکرد برتر دستگاه‌های یخساز آن بهره‌برداری کنید.

برای مشاهده و مقایسه انواع برج‌های خنک‌کننده با برندها و ظرفیت‌های مختلف، و همچنین اطلاع از قیمت‌های به‌روز محصولات، به سایت مجموعه تخصصی تجهیز سرمایش (اولین و معتبرترین مجموعه تخصصی در حوزه تجهیزات تاسیسات ساختمان و کلیه دستگاه‌های تهویه مطبوع از سال ۱۳۸۳ و دارای ۳ جواز کسب معتبر) مراجعه نمایید. شما می‌توانید در ساعات اداری با شماره تلفن ۸۸۸۲۲۵۵۰-۰۲۱ تماس بگیرید و از کارشناسان واحد تهویه مطبوع مجموعه تخصصی تجهیز سرمایش مشاوره دریافت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *