نصب برج خنک کننده

نصب برج خنک کننده

نصب برج خنک کننده مجموعه کارهایی است در جهت استفاده از کولینگ تاور که شامل چهار بخش مونتاژ، کابل‌کشی ، لوله‌کشی و اجرای فنداسیون می‌باشد.

عملیات نصب برج خنک کننده غالبا با بخش های متنوعی از تأسیسات مهندسی سر و کار دارد. نصب برج خنک کن یا کولینگ تاور باید در چند مرحله و با رعایت اصول استاندارد مرتبط صورت گیرد. رعایت اصول نصب موجب بکارگیری صحیح کولینگ تاور با بالاترین سطح راندمان خواهد شد.

اصول اساسی نصب هر تجهیز توسط تولیدکننده ارائه می شود. مراجع زیادی در بابت الزامات مرتبط با نصب استانداردهای مربوطه را برای مهندسین جوامع مختلف تدوین کرده اند. استانداردهای ASHRAE  –  ASME  – CTI-  DNI  از مهمترین منابع استانداردهای مربوط به نصب برج خنک کننده هستند. شرکت متخصص در نصب  و سایر تجهیزات برودتی باید با بهره وری از دانش مهندسی سیالات ، برق ، عمران و مکانیک عملیات راه اندازی را انجام دهند.

فواید نصب صحیح برج خنک کننده

تأثیر یک نصب موفق در سامانه خنک کاری تجهیزات صنعتی می تواند تا سالیان طولانی موجب عملکرد بهینه سیستم می شود. در حقیقت رعایت اصول استاندارد در بهره گیری و راه اندازی هر تجهیز صنعتی یا برودتی سبب کارکرد بهتر تجهیزات می شود. عدم رعایت اصول مهندسی در استارت و بهره گیری از برج خنک کننده سبب کاهش عمر مفید، کاهش راندمان و افزایش مصرف انرژی این دستگاه می گردد.

در بیشتر از موارد خریدار پس از عملیات خرید و انتخاب برج خنک کننده بدون در نظر گرفتن شرایط اصولی این تجهیز را نصب می کند. این مسئله در بیشتر موارد ضررهای جبران ناپذیری را در آینده نزدیک به سیستم خنک کاری آب وارد می کند. در واقع نبود دانش فنی در قسمت نصب احتمال دارد عملکرد کلی سیستم را بهم بزند.

  انواع پکینگ های برج خنک کننده

نصب برج های خنک کننده

اساسی ترین اصول در عملیات نصب برج خنک کننده

الف) مشخص کردن بهترین موقعیت مکانی جهت قرار گیری برج خنک کننده (جانمایی کولینگ تاور)
ب) رعایت روش های مربوط به نحوه  قرارگیری صحیح کولینگ تاور با تجهیزات جانبی
ج) نصب تجهیزات کنترلی و محافظیلازم در تابلو کنترل الکتروموتور فن و پمپ سیرکلاتور .
د) اجرای صحیح لوله کشی مطابق با استانداردهای ASME و DNI
ه) نصب و تجهیزات جانبی در مدار لوله کشی از جمله فلنچ ها، کلکتور، لرزه گیر و ساپورت لوله های شیرهای جانبی است .

تعیین محل قرارگیری برج خنک کننده

محل قرارگرفتن برج خنک کننده باید دارای دو شرط اساسی باشد. شرط اول محل جانمایی این دستگاه داشتن فضای آزاد مناسب در اطراف برج برای ایجاد جریان هوای مناسب است . شرط دوم نیز رعایت فاصله برج خنک کننده با سایر موانع به جهت جلوگیری از بایپس هوای خروجی به قسمت ورودی می‌باشد. مناسب ترین مکان برای نصب هرگونه برج خنک کننده، بام ساختمان است که دو وضعیت بسیار مهم را برای عملکرد صحیح برج فراهم می نماید.

پشت بام ساختمان به دلیل دارا بودن ارتفاع از موتورخانه و داشتن فضای آزاد برای کارکرد کولینگ تاور بهترین انتخاب است. در کاربری صنعتی برج خنک کننده فایبرگلاس نیز بهترین مکان جهت نصب این دستگاه پشت بام سوله یا پشت بام بچه سوله می باشد. مهمترین نکته در تعیین محل قرارگیری برج خنک کننده قرار گرفتن این تجهیز در فضای آزاد می باشد .
علاوه بر محل قرارگرفتن رعایت حد فاصله محل نصب کولینگ تاور با سایر تجهیزات و ساختمان ها نیز از اهمیت زیادی برخوردارمی باشد. برج ها باید فاصله آزاد کافی از دیوارها و دیگر موانع پیرامونی داشته باشند. رعایت فاصله برج خنک‌ کننده در مجاورت با سایر موانع از بازچرخانی هوای تخلیه شده به قسمت هوای ورودی جلوگیری می شود. در صورت وجود چند دستگاه برج خنک کننده، فاصله و نزدیکی دستگاه ها باید طوری طراحی شود تا از ورود هوای تخلیه یک برج به داخل برج مجاور آن جلوگیری به عمل آید.

  هرآنچه در مورد اجزای برج خنک کننده باید بدانیم

مطمئنا بام ساختمانی که فاقد هرگونه مانع است نمی تواند منجر به بازچرخانی شود به شرطی که حتی حفاظ زیبابی هم نداشته باشد. مکان و نصب برج باید به گونه‌ای باشد که از باز چرخانی جریان هوای برج جلوگیری کند.

شرکت ایران کولینگ سیستم

کیفیت و قابلیت‌های مناسب را برای صنایع بتن تولید می‌کند. این شرکت انواع برج های خنک کننده صنعتی و پکینگ برج خنک کننده را با ظرفیت‌ها و ابعاد مختلف، مناسب برای نیازهای مختلف صنایع بتن عرضه می‌کند. بنابراین، می‌توانید با توجه به نیازهای خود و مشخصات مورد نیاز دستگاه یخساز، از شرکت ایران کولینگ خرید این محصولات را انجام دهید.

از مزایای خرید یخساز صنعتی ایران کولینگ می‌توان به کیفیت بالا، عملکرد قوی، بازدهی اقتصادی، قابلیت کنترل دمای دقیق و همچنین خدمات پس از فروش حرفه‌ای اشاره کرد. این شرکت تلاش می‌کند تا با ارائه محصولات با کیفیت و خدمات متمایز، نیازهای مشتریان خود را در صنایع بتن برآورده کند. با توجه به تخصص و تجربه ایران کولینگ در زمینه برج خنک کننده، شما می‌توانید با اطمینان خرید خود را از این شرکت انجام دهید.

برای مشاهده و مقایسه انواع برج‌های خنک‌کننده با برندها و ظرفیت‌های مختلف، و همچنین اطلاع از قیمت‌های به‌روز محصولات، به سایت مجموعه تخصصی تجهیز سرمایش (اولین و معتبرترین مجموعه تخصصی در حوزه تجهیزات تاسیسات ساختمان و کلیه دستگاه‌های تهویه مطبوع از سال ۱۳۸۳ و دارای ۳ جواز کسب معتبر) مراجعه نمایید. شما می‌توانید در ساعات اداری با شماره تلفن ۸۸۸۲۲۵۵۰-۰۲۱ تماس بگیرید و از کارشناسان واحد تهویه مطبوع مجموعه تخصصی تجهیز سرمایش مشاوره دریافت کنید.

  همه چیز درباره یخساز صنعتی: از عملکرد تا مزایا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *