مقایسه برج خنک کننده مدار بسته و باز

تفاوت برج خنک کننده مدار باز و مدار بسته

مقایسه برج خنک کننده مدار بسته و برج خنک کننده مدار باز از جنبه های  گوناگون قابل مقایسه است . در برج خنک کننده مدار بسته، آب سیستم از درون کوئل هایی که درون دستگاه تعبیه شده است عبور کرده و خنک می شود، در صورتیکه به طور مستقیم با هوا تماس ندارد. ولی در برج خنک کننده مدار باز، آب در داخل برج خنک کننده و از بین پکینگ برج خنک کننده عبور کرده و در تماس با هوا خنک می شود.

مقایسه برج خنک کننده مدار بسته و باز

مقایسه قیمت برج های خنک کن مدار بسته و مدار باز

قیمت برج خنک کننده مدار بسته به دلیل به کارگیری کوئل هایی از جنس مس، استنلس استیل بیشتر از قیمت برج خنک کننده مدار باز است. در برج خنک کننده مدار بسته هیچ کدام از قطعات برج خنک کننده مدار باز حذف نمی شود، ولی تجهیزات دیگر از جمله کوئل و پمپ اضافه میز شوند. معمولا قیمت برج خنک کننده مدار بسته در حدود سه برابر قیمت برج خنک کننده مدار باز است.

بررسی رسوبات در برج خنک کننده مدار بسته و مدار باز

در برج خنک کننده مدار بسته، آب نرم از سیستم وارد کوئل های برج خنک کننده شده و در این مسیر آب با هوا هیچ گونه تماسی ندارد، در نتیجه تبخیری هم در کار نمی باشد بنابراین نه مقدار این آب کم شده و نه املاح به آن اضافه می شود. انتقال حرارت فقط از طریق جداره لوله و به وسیله انتقال حرارت هدایت اتفاق می افتد.به این ترتیب هیچ گونه رسوب در داخل مجموعه کوئل ها و سیستم مصرف کننده نخواهیم داشت و فقط آب مدار دوم که به روی کوئل ها پاشیده می شود و با هوا در تماس است دارای رسوب خواهد بود. پس در مقایسه برج خنک کنده مدار بسته و مدار باز مهمترین تفاوت عدم رسوب گذاری در برج خنک کننده مدار بسته است و تمام هزینه ها اضافه می شود که آبی که به سیستم برای خنک کردن می رود بدون رسوب باشد.

  سیستم آب رسانی و مصرف آب در برج خنک کننده

مقایسه میزان مصرف آب برج خنک کننده مدار بسته و مدار باز

مصرف آب در دو برج خنک کننده مدار باز و بسته یکسان است.در دو برج خنک کننده دفع حرارت از طریق از دست دادن گرمای نهان آب و تبخیر آب شکل می گیرد. در برج خنک کننده مدار باز تبخیر روی پکینگ ها اتفاق می افتد و در برج خنک کننده مدار بسته تبخیر آب روی کوئل ها انجام می شود. نتیجه کاری در هر دو دستگاه مقداری از آب از یک دما به دمای دیگر خنک شده  و این از طریق تبخیر آب صورت می گیرد.

مقایسه برج خنک کننده مداربسته و مدار باز

مقایسه میزان مصرف انرژی برج های خنک کننده مدار بسته و مدار باز

برج خنک کننده مدار بسته به دلیل نیاز به جریان انداختن آب در مسیر طولانی کوئل ها به پمپ بسیار قوی تر نیاز داریم. بنابراین  در برج خنک کن مدار بسته نیاز به پمپ دوم می باشد تا آب را به روی کوئل ها بپاشد.پس مصرف انرژی در برج خنک کننده مدار بسته بیشتر از مدار باز است.

مقایسه تعیمرات برج خنک کن مدار بسته و مدار باز

در برج خنک کن مدار بسته به دلیل وجود تجهیزات بیشتر مانند کوئل و پمپ، در طولانی مدت تعمیرات بسیار مشکل تر، پر هزینه تر و زمانبر تر می باشد.

جمع بندی

با توجه به هزینه بسیار بالای  مصرف انرژی بیشتر و تعمیرات مشکل تر برج خنک کننده مدار بسته نسبت به برج خنک کن مدار باز، این نوع برج خنک کننده فقط در زمانی باید مورد استفاده قرار گیرد که سیستم مصرف کننده آب خنک و تجهیزات مربوط به  آن بسیار گران قیمت و نسبت به رسوب آب حساس هستند به این صورت که هزینه های اولیه و جاری انجام شده برای برج خنک کننده مدار بسته در مقابل آن ناچیزمی باشد.

  بهینه سازی جریان هوا در برج خنک کننده

شرکت ایران کولینگ سیستم

کیفیت و قابلیت‌های مناسب را برای صنایع بتن تولید می‌کند. این شرکت انواع برج های خنک کننده صنعتی و پکینگ های برج خنک کننده را با ظرفیت‌ها و ابعاد مختلف، مناسب برای نیازهای مختلف صنایع بتن عرضه می‌کند. بنابراین، می‌توانید با توجه به نیازهای خود و مشخصات مورد نیاز دستگاه یخساز، از شرکت ایران کولینگ خرید این محصولات را انجام دهید.

از مزایای خرید یخساز صنعتی ایران کولینگ می‌توان به کیفیت بالا، عملکرد قوی، بازدهی اقتصادی، قابلیت کنترل دمای دقیق و همچنین خدمات پس از فروش حرفه‌ای اشاره کرد. این شرکت تلاش می‌کند تا با ارائه محصولات با کیفیت و خدمات متمایز، نیازهای مشتریان خود را در صنایع بتن برآورده کند.

با توجه به تخصص و تجربه ایران کولینگ در زمینه برج خنک کننده، شما می‌توانید با اطمینان خرید خود را از این شرکت انجام دهید.

برای مشاهده و مقایسه انواع برج‌های خنک‌کننده با برندها و ظرفیت‌های مختلف، و همچنین اطلاع از قیمت‌های به‌روز محصولات، به سایت مجموعه تخصصی تجهیز سرمایش (اولین و معتبرترین مجموعه تخصصی در حوزه تجهیزات تاسیسات ساختمان و کلیه دستگاه‌های تهویه مطبوع از سال ۱۳۸۳ و دارای ۳ جواز کسب معتبر) مراجعه نمایید. شما می‌توانید در ساعات اداری با شماره تلفن ۸۸۸۲۲۵۵۰-۰۲۱ تماس بگیرید و از کارشناسان واحد تهویه مطبوع مجموعه تخصصی تجهیز سرمایش مشاوره دریافت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *